EKB Başvuru Formu

Adıyaman Enerji Kimlik Belgesi

Adıyaman enerji kimlik belgesi, oturulan binanın enerji tasarrufunun ne ölçüde sağlandığının gösterildiği belgedir. Bu sayede binanın sera gazı emisyonu değeri ve enerji performans sınıfı ölçülür. Bu belge eskiden zorunlu değildi. Ancak artık zorunlu olan Enerji kimlik belgesi, 1 Ocak 2020’den itibaren bütün binaların alması zorunlu olduğu bir belge haline gelecektir. Buzdolabı ve klima gibi elektronik eşyalarda yapılan harf sınıflandırması Adıyaman enerji kimlik belgesi ile artık binalarda yapılacaktır. Enerji kimlik belgesinin sınıflandırması A’dan başlayarak G’ye kadar gitmektedir.

A sınıfı en yüksek G sınıfı ise en düşük enerji verimliliğini ifade eder. Yapımı yeni olan binaların en az C sınıfına girmesi gerekmektedir. Yeni binaların dereceleri A, B, C olmaz ise bu binalara enerji kimlik belgesi verilmeyecektir. Eski binalar yani mevcutta olan binalar için ise böyle bir kural yoktur ve A ile G arasında hangi sınıfta olursa olsun bu binalara enerji kimlik belgesi verilecektir. Enerji kimlik belgesi 5627 sayılı Enerji Verimliliği Kanunu ve Binalarda Enerji Performansı yönetmeliği hükümlerine göre tüm binalar için zorunlu hale getirilmiştir. Alınan enerji kimlik belgesi 10 yıl süre geçerli olacaktır.

Adıyaman Enerji Kimlik Belgesi

ENERJİ KİMLİK BELGESİ NEDEN GEREKLİDİR?

Türkiye’de enerji miktarının % 30’u konutlarda kullanılmaktadır. Bu nedenle oturulan dairelerin harcadığı enerji azımsanmayacak kadar fazladır. Bu enerjinin verimli kullanılabilmesi için Adıyaman enerji kimlik belgesi alınması zorunludur. Enerji kimlik belgesi ısının etkin olarak kullanılması, enerji kullanımında oluşan verimliliğin artırılması amacı ile yürürlüğe girmiştir. Çıkarılan geçici yönetmeliğe göre 1 Ocak 2011 tarihinden itibaren yapılan binalar yeni bina, bu tarihten önce yapı ruhsatı bulunan binalar ise mevcut binalar olarak ayrılmıştır.

1 Ocak 2011 tarihinden sonra yapılan binalar iskan ruhsatı alırken Adıyaman enerji kimlik belgesi sunmaları gerekmektedir. Binaların enerji denetimi altına alınması için enerji kimlik belgesinin alınması gereklidir. Alınan enerji kimlik belgesi 10 yıl süre ile geçerlidir ve 10 yılın sonunda tekrar bina ve belge gözden geçirilerek enerji kimlik belgesi yenilenir. Bu işlemin 1 yıl içinde yapılması gerekmektedir. İncelenen belgede herhangi bir sorun olmaz ise bir 10 yıl daha kullanım hakkı verilir. Enerji kimlik belgesi almak için gerekli olan belgeler;

 -Mimari proje

 -Elektrik projesi

 -Isı yalıtımı projesi

 -Mekanik tesisat projesi

Binalarda kullanılan enerjiyi yarı yarıya azaltan enerji kimlik belgesi, 50 metre karenin üzerinde olan binalar için hazırlanır. 50 metre kare ve daha üzeri olan mevcut binalar için 31.09.2019 tarihine kadar enerji kimlik belgesi zorunlu hale getirilmiştir. Enerji kimlik belgesi alması gerektiği halde alınmayan bina ve işyerlerinin satışı engellenecektir.

 

ENERJİ KİMLİK BELGESİNİN ÖZELLİKLERİ VE AVANTAJLARI

Binanın bir ruhsatı haline gelen Adıyaman enerji kimlik belgesi, binanın enerji performansını göstermektedir. Bu nedenle bina alım ve satımlarında dairenin bedeli değer kazanır. Bu belge ile Isıtma, aydınlatma ve soğutma harcamalarında tasarruf sağlanır. Ayrıca emlak ve çevre temizlik verilerinde indirim sağlanacaktır. Enerji kimlik belgesinin sınıfına göre bina için kredi çekildiğinde indirime gidilmektedir. Enerji kimlik belgesi olan binaların satışı daha kolay olurken Adıyaman enerji kimlik belgesi olmayan kişilerin bina satışı yapması ve kirası zor olmaktadır. Ancak enerji kimlik belgesi ile ısıtma ve soğutma için yapılan harcamalarda ortalama olarak eskiye göre % 50 tasarruf sağlamaktadır. Enerji kimlik belgesi, vergide de indirimlerin olmasına yardım etmektedir. Yalıtım malzemeleri için KDV bu belge sayesinde % 18’den %1’e indirilmiştir. Yalıtım malzemeleri kullanımında ise BSMW oranı alınmamaktadır. Enerji kimlik belgesi, A sınıfı olan kişiler % 25, B sınıfı % 20, C sınıfı ise % 15 oranında elektriğin daha az harcanmasına katkı sağlamaktadır.

ENERJİ KİMLİK BELGESİ NASIL ALINIR ?

Adıyaman enerji kimlik belgesi için danışmanlık firmamıza başvurmanız yeterlidir. Alanında uzman olan kişiler, bu belgeyi almak istediğiniz binanın genel özelliklerini derinlemesine inceleyerek notlar alırlar. Bu notlarda binanın kaç yıl önce yapıldığı ve binanın yönü belirlenerek değerlendirme yapılır. Değerlendirme sonucunda uygun görülürse evrakınız uzmanımız tarafından onaylanarak gerekli mercilere imzalatılır. Normalde 10 yıl süren bu belgenin geçerliliği, bazen 1 yıla düşmektedir. Ve herhangi bir sorunla karşılaşıldığında bu belge tekrar düzenlenir.

ADIYAMAN ŞUBEMİZİN HARİTA KONUMU 

 

ADIYAMAN İLİ İÇERİSİNDE HİZMET VERDİĞİMİZ İLÇE HARİTASI

ADIYAMAN İLİ İÇERİSİNDE HİZMET VERDİĞİMİZ İLÇE HARİTASI

 

BİZDEN TEKLİF ALIN